Koulutusta, kursseja ja henkilökohtaista valmennusta voi tilata mm. seuraavista aiheista:

Mihin suomalainen koulu kasvattaa?

Tulevaisuuden Suomessa tarvittavat työelämän avaintaidot liittyvät itsensä johtamiseen, omien vahvuuksien ja osaamisen tunnistamiseen ja hyödyntämiseen, elinikäisen oppimisen asenteeseen sekä vuorovaikutus-, empatia- ja tunnetaitoihin. Akateemisten ainesisältöjen hallitseminen, johon suomalainen koulutus on perinteisesti tähdännyt, ei enää ole niin...

Lue lisää

Haastavien oppilaiden ja perheiden kohtaaminen

Kohtaatko työssäsi haastavia oppilaita ja perheitä, tunnetko ammatillista riittämättömyyttä? Kaipaatko keinoja kohdata ja tukea käytökseltään haastavia tai oireilevia lapsia ja nuoria? Pohditko mikä on opettajan rooli ja tehtävä moniammatillisessa kentässä kun oppilas haastaa käytöksellään tai oireilee? Kaipaatko näkökulmia ja...

Lue lisää

Ammattikasvattajan hyvinvointi – henkilökohtainen valmennus ja työnohjaus

Kohtaatko työssäsi haastavia tilanteita, oppilaita, vanhempia tai kollegoja? Kaipaatko tukea, työnohjausta tai ajattelukumppania näissä tilanteissa toimimiseen? Tunnetko olevasi yksin isojen oppilashuollollisten ongelmien ja teemojen kanssa? Kaipaatko tukea siihen, miten voisit auttaa oppilaitasi vaikeissa tilanteissa paremmin?...

Lue lisää

Opettajan valmentava työote

"Opettaja, joka kävelee oppilaidensa keskellä, ei anna vain viisauttaan, vaan myös uskoaan ja rakkauttaan. Jos hän on viisas, hän ei johdata oppilaita oman viisautensa taloon, vaan heidän oman mielensä kynnykselle. Yhden ihmisen näkemys ei anna...

Lue lisää

Onnistumiskeskeisyys kasvatuksessa

Se, mihin kiinnitämme huomiomme, kasvaa ja vahvistuu. Onnistumisiin keskittyminen kasvattaa vahvuuksien olemassaoloa. Niiden esille tuominen energisoi, saa ihmisiä panostamaan tuleviin onnistumisiin ja käyttämään vahvuuksiaan entistä enemmän. Näin pääsemme toiminaan myönteisten tunteiden jatkuvasti vahvistuvalle kehälle ja...

Lue lisää

Potentiaalin löytäminen ja esiin nostaminen vahvuuksiin keskittyvällä kasvatuksella

"Suurin hyvä, minkä voit tehdä toiselle, ei suinkaan ole rikkauksien jakaminen hänen kanssaan. Se on hänen omien rikkauksiensa paljastaminen hänelle itselleen." – Benjamin Disraeli Potentiaalin vaaliminen on vahvuuksien tunnistamista ja niiden esiin nostamista. Omien vahvuuksien...

Lue lisää

Itseluottamuksen kasvattaminen

Luottamus omiin kykyihin on paras yksittäinen tekijä onnistumisten selittäjänä. Siksi se on psykologisen pääoman ulottuvuuksista menestymisen kannalta merkittävin. Ihmiset, joilla on itseluottamusta asettavat korkeita tavoitteita, valikoivat itse vaikeita tehtäviä, osaavat virtaa haasteista, ovat itseohjautuvia ja...

Lue lisää

Opettaja psykologisen pääoman valmentajana

Psykologinen pääoma on asennetta, jossa näkyvät oma-aloitteisuus, yritteliäisyys, toimeliaisuus ja vastuunottaminen. Se koostuu itseluottamuksesta, optimismista, toiveikkuudesta ja sinnikkyydestä. Mikään näistä ei ole pysyvä olotila, vaan niitä voidaan kehittää. Jotta koulu voi vastata paremmin tämän päivän...

Lue lisää

Hyvä kodin ja koulun välinen yhteistyö

Kodin ja koulun välinen yhteistyö on loistava mahdollisuus oppilaan psykologisen pääoman nostamiseen ja tukemiseen. Onnistuessaan se lisää kotien ja oppilaan itseluottamusta, toiveikkuutta, optimismia ja sinnikkyyttä. Hyvän yhteistyön perusedellytys on kunnoittava vuorovaikutus. Se voidaan kiteyttää viiden...

Lue lisää